Восени 2014 року реставраторам Британського музею було доручено унікальне завдання – відновити та законсервувати рідкісний екземпляр човна з гвоздики. Вважають, що корабель зроблено в Індонезії приблизно у XVIII столітті і потрапив він до колекції музею у 1972 році. Але немає жодного свічення про те, завдячуючи кому і як саме корабель «приплив» – чи то він був кимось подарований музею, чи то придбаний.
Човен виготовили з висушеної гвоздики, нанизаної на нитки, або скріпленої між собою тоненькими дерев’яними шпильками. Корпус корабля утворений з декількох шарів гвоздичного «намиста».
Найбільші складнощі у спеціалістів виникли через відокремлені деталі та фігурки людей, які знайшлися у коробці з човном. Саме питання правильності розташування весел, вимпелів, барабанів та гребців викликали дискусію серед професіоналів. Довелося заручися допомогою інших музеїв та розглядати корабель і його деталі під мікроскопом аби визначити краї розривів та дотриматися історичної правди.
Перед першою демонстрацією експонату Британський музей звернувся до широкого загалу, закликавши усіх бажаючих долучитися до процесу реконструкції човна, тому що команда консерваторів так і не дійшла єдиної думки, і певні шматки корабля та фігурки повернулися до коробки.
Цікаво, що навіть після двох століть, диво-човен все ще оповитий яскравим ароматом гвоздики.
Схожими моделями можуть похизуватися лише декілька музеїв, серед яких етнологічний музей у місті Лейден, Нідерланди, та Тропенмузеум в Амстердамі. Більшість «пряних» човнів з’явилися на публіці під час Другої Світової війни – німецькі загарбники тягли до себе найбільш коштовні та рідкісні речі з усього світу. Й досі кораблі з гвоздики можна придбати на приватних аукціонах, і початкова ціна на витвори мистецтва Молуккських островів сягає від 3000 євро.