В контексті цікавих фактів про справжню цейлонську корицю, чи знаєте ви, що:
- У Книзі Виходу 30:25 Господь велить Мойсею змішати корицю, смирну, касію, духмяний очерет з оливковою олією і зробити з них миро для священного помазання, а також намастити їм Ковчег Завіту.
- Римський імператор Нерон спалив річний запас кориці в місті, уболіваючи про смерть своєї дружини Поппеї Сабіни, яку, до речі, сам же e пориві ревнощів і гніву наказав забити камінням. Кажуть, каяття імператора у скоєному гріху розвіялося швидше, ніж аромат кориці, який більше місяця віяв над Римом.
- На початку минулого століття кориця коштувала майже в 15 разів більше срібла, а в Стародавній Греції за 35 кг кориці давали 5 кг золота, що було ще не дуже дорого. У деяких країнах 1 кг кориці міняли на 1 кг золота. І “дякувати” за це слід арабів, які переконали покупців у тому, що добувають корицю, шляхом нелюдських зусиль і величезного ризику відбираючи її у величезних птахів, чиї гнізда звиті із коричних паличок. Подібні байки на 3000 років забезпечили арабам монополію на торгівлю прянощами. Зміну в цінову політику кориці внесли португальці, які на початку XV століття прибули на Шрі-Ланку, і побачили там реальне джерело походження прянощі. Недовго думаючи, португальці скинули місцевих володарів, знищили незгодних, захопили весь острів, взявши під контроль торгівлю прянощами.
- Існує більше 2000 видів кориці, і належать вони до одного і того ж сімейства рослин Lauraceae, серед яких авокадо і лавровий лист.
- У наш час на світовому “пряному ринку” усього 5% істинної кориці родом з Цейлону. Більшість справжньою кориці зі Шрі-Ланки скуповує Мексика, де серед інших інгредієнтів ця пряність використовується для приготування какао і шоколаду. На ринок прянощів Європи потрапляє лише мала дещиця цейлонської кориці, що частково пояснює її високу вартість.
Згідно з легендою, творці мережі відомих пекарень “Ціннабон (Cinnabon)”, що спеціалізуються на булочках з корицею (унікального сорту Макара з Індонезії), в 1985 році при відкритті першої пекарні не вклали жодної копійки у рекламу і маркетинг своєї продукції. У день презентації вони просто відкрили двері пекарні, дозволивши неперевершеному аромату кориці затьмарити голову відвідувачам і просто перехожим. Коли ж власник прийшов перевірити, як проходить перший день продажів, то застав під. пекарнею чергу з трьох десятків людей.
Цінителям аромату і смаку справжньої кориці ця історія може здатися правдою. Але! В Індонезії не росте кориця, навіть за спецзамовленням. Тільки касія. Якби Cinnabon використовував цейлонську пряність, їх булочки були б в три рази більш ароматні, але й коштували в п’ять разів дорожче.